T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BOLU / GEREDE - Gerede Habibullah Üstün Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

HEDEF YKS PROJESİ

Hedef YKS Projesi kapsamındaki paylaşımları içerir.

Şbt

12. Sınıf öğrencilerimizin YKS sürecindeki moral ve motivasyonlarının artırılması ve durum tespiti için veli toplantısı düzenlendi.

Okul mdürümüz sn. Yılmaz ÖZÖREN, rehber öğretmenimiz Merve Nur AKAY ve branş öğretmenlerimiz velilerimize bilgilendirmelerde bulundular.

Sınav yaklaştıkça yaşanan motivasyon düşüklüğünün sebepleri ve buna karşı alınması gereken önlemler okul-aile işbirliği içersinde yapılmasının önemi üzerinde duruldu.

Aşağıda belirtine durum tespit ve analizler paylaşıldı.

Deneme Sonuçları ve Durum Tespiti:

  • Genel Bakış:
    • Tabloda yer alan verilere göre, öğrencilerimiz TYT ve AYT sınavlarında genel olarak ortalama bir başarı göstermişlerdir.
    • TYT puanlarının ortalaması 278,33, AYT puanlarının ortalaması ise 254,87'dir.
    • En yüksek TYT puanı 321,832, en düşük TYT puanı ise 250,313'tür.
    • En yüksek AYT puanı 306,178, en düşük AYT puanı ise 218,169'dur.
  • Sınav Tipine Göre Puan Farklılıkları:
    • TYT+AYT sınavlarında TYT puanları, sadece TYT yapılan sınavlara göre daha düşüktür.
    • Bu durum, adayların AYT'ye de odaklanmaları ve TYT'ye ayıracakları zamanın azalması nedeniyle olabilir.
  • Zaman Faktörü:
    • Sınavlara girildikçe puanlarda genel bir artış gözlemlenmektedir.
    • Bu durum, adayların sınava daha çok çalışmaları ve deneme sınavları ile pratik yapmaları ile açıklanabilir.

Öğrenci Başarısını Artırmak için Tavsiyeler:

  • Düzenli Çalışma:
    • Öğrencilerin her gün en az 2-3 saat düzenli olarak çalışmaları önemlidir.
    • Çalışma ortamının sessiz ve dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak olması gerekir.
    • Çalışma programı oluşturmak ve bu programa uymak başarıyı artıracaktır.
  • Etkin Çalışma:
    • Öğrencilerin sadece okumakla kalmayıp, öğrendiklerini pekiştirmeleri de önemlidir.
    • Bunun için notlar alarak, deneme sınavları çözerek ve konu anlatımlarını tekrar ederek çalışmaları gerekir.
  • Motivasyon:
    • Öğrencilerin motivasyonlarını yüksek tutmak başarıda önemli bir rol oynar.
    • Ailenin desteği ve teşviki, öğrencilerin motivasyonlarını artırır.
    • Hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için çabalamak da motivasyonu artıracaktır.

Ek Tavsiyeler:

  • Uyku ve Beslenme:
    • Yeterli ve düzenli uyku ve sağlıklı beslenme öğrenci başarısını doğrudan etkiler.
    • Öğrencilerin her gün en az 7-8 saat uyuması ve dengeli beslenmesi gerekir.
  • Teknoloji Kullanımı:
    • Teknolojinin aşırı kullanımı öğrenci başarısını olumsuz etkileyebilir.
    • Öğrencilerin internet ve sosyal medya kullanımının sınırlandırılması gerekir.
  • Öğretmen ve Aile İletişimi:
    • Öğretmen ve ailenin iletişimi öğrenci başarısı için önemlidir.
    • Ailenin, öğrencinin okul hayatıyla ilgili bilgi sahibi olması ve öğretmenlerle iletişim kurması gerekir.

Sonuç:

Öğrenci başarısı, birçok faktörden etkilenen karmaşık bir konudur. Ailenin, öğretmenin ve öğrencinin ortak çabasıyla öğrenci başarısını artırmak mümkündür.

Şbt

11. Sınıflar için Açık Liseye Geçişin Önlenmesi ve Hedef YKS Tanıtım Semineri

Tarih: 2024-02-14

Sunum Yapan: Merve Nur AKAY, Okul Rehber Öğretmeni

Seminer Amacı:

 

  • 11. sınıf öğrencilerinin açık liseye geçişlerinin önüne geçmek
  • Hedef YKS Üniversite Hazırlık Programı'nı tanıtmak

Seminer Konuları:

  • Açık liseye geçişin dezavantajları
  • Hedef YKS Üniversite Hazırlık Programı'nın avantajları
  • Programın içeriği
  • Programın öğrencilere sağlayacağı katkılar

Seminer Özeti:

Seminer, Merve Nur AKAY'ın sunumuyla başladı. AKAY, açık liseye geçişin dezavantajlarına değinerek, bu seçeneğin öğrencilerin akademik başarılarını olumsuz etkileyebileceğini söyledi. AKAY, açık lisede öğrencilerin gerekli desteği alamadıklarını, disiplinli bir çalışma ortamına sahip olmadıklarını ve sınavlara yeterince hazırlanamadıklarını vurguladı.

AKAY, daha sonra Hedef YKS Üniversite Hazırlık Programı'nı tanıttı. Programın, öğrencilere lise eğitimleri boyunca üniversiteye giriş sınavlarına hazırlanmaları için gerekli tüm desteği sağladığını söyledi. AKAY, programın içeriğinin, alanında uzman öğretmenler tarafından hazırlandığını ve öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlandığını belirtti.

AKAY, programın öğrencilere sağlayacağı katkılara da değindi. AKAY, programın öğrencilerin akademik başarılarını artıracağını, sınavlara daha iyi hazırlanmalarını sağlayacağını ve üniversiteye giriş şanslarını yükselteceğini söyledi.

Semineri Hazırlayan:

Merve Nur AKAY, Okul Rehber Öğretmeni

Şbt

Okul Rehber Öğretmenimiz Merve Nur Akay'dan Sınav Kaygısı ve Motivasyon Semineri

Okulumuz 12. sınıf öğrencileri için sınav kaygısı ve motivasyonu ile ilgili Okul Rehber Öğretmenimiz Merve Nur Akay tarafından bir seminer düzenlendi. Seminerde Akay, öğrencilere sınav kaygısı ile başa çıkma ve motivasyonlarını artırma konusunda bilgiler verdi.

Sınav Kaygısı ile Başa Çıkma Teknikleri:

  • Düzenli çalışma: Düzenli ve planlı bir şekilde çalışmak sınav kaygısını azaltmada en önemli etkenlerden biridir.
  • Gerçekçi hedefler belirleme: Ulaşılabilir hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için çabalamak başarı şansını ve motivasyonu artırır.
  • Olumlu düşünme: Olumlu düşünmeye odaklanmak ve başarısızlık korkusunu yenmek sınav kaygısını azaltmaya yardımcı olur.
  • Rahatlama teknikleri: Meditasyon, nefes egzersizleri gibi rahatlama teknikleri kaygı ve stresi yönetmede etkilidir.
  • Uyku ve beslenme: Yeterli ve kaliteli uyku ve sağlıklı beslenme zihinsel ve fiziksel sağlık için önemlidir.

Motivasyonu Artırma Teknikleri:

  • Hedef belirleme: Ulaşılabilir ve somut hedefler belirlemek motivasyonu artırır.
  • Çalışma ortamını düzenleme: Rahat ve dikkat dağıtıcı unsurların olmadığı bir çalışma ortamı oluşturmak önemlidir.
  • Küçük adımlarla ilerlemek: Büyük hedefleri küçük adımlara bölmek ve her adımı tamamladıktan sonra kendini ödüllendirmek motivasyonu artırır.
  • Başarılı insanlardan ilham almak: Başarılı insanların hikayelerini okumak ve onlardan ilham almak motivasyonu artırabilir.
  • Olumlu bir bakış açısına sahip olmak: Başaracağına dair inanmak ve kendine güvenmek önemlidir.

Seminerde Akay, öğrencilere sınav kaygısı ve motivasyon ile ilgili sorularını da yanıtladı.

Sınav Kaygısı ve Motivasyon Semineri Hakkında Öğrenci Görüşleri:

  • "Seminer çok faydalıydı. Sınav kaygısı ile başa çıkma konusunda birçok yeni şey öğrendim."
  • "Motivasyonumu artırmak için uygulayabileceğim birçok teknik öğrendim. Seminer için teşekkür ederim."
  • "Sınav kaygısı yaşıyordum ve bu seminer bana çok yardımcı oldu. Kendime daha çok güveniyorum."

Okul Rehber Öğretmeni Merve Nur Akay'ın Görüşleri:

"Sınav kaygısı ve motivasyon, 12. sınıf öğrencileri için önemli iki konu. Bu seminerde öğrencilere bu konularda bilgiler vererek sınavlara daha iyi hazırlanmalarına yardımcı olmayı amaçladım. Öğrencilerin seminerden faydalı bilgiler edindiğini ve motivasyonlarının arttığını görmek beni mutlu etti."

Seminerin Önemi:

Sınav kaygısı ve motivasyon, öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen önemli faktörlerdir. Bu seminer, öğrencilere sınav kaygısı ile başa çıkma ve motivasyonlarını artırma konusunda bilgiler vererek akademik başarılarını artırmaya yardımcı olacaktır.

Şbt

Hedef YKS 2024 Projesi kapsamında 12. sınıf öğrencilerimiz ve mezun öğrencilerimiz Betül Nur ÖZGÜVEN (Gazi Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği) ve Büşra DEMİRER (Necmettin Erbakan Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği)  biraraya geldiler. Mezunlarımızın daha çok tecrübe paylaşımlarına yönelik olarak geçen sohbet oldukça verimli oldu.

Şbt

Hedef YKS 2024 Mesleki rehberlik çalışmaları kapsamında 12. sınıf öğrencilerimiz ile Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ziyaret edildi.

Şbt

Milli Savunma Üniversitesi sınav başvuru duyurusudur.

Ara

Hedef YKD TYT-AYT Deneme Takvimidir.

Ekm

HEDEF YKS AKADEMİK TAKİP KOMİSYONU TOPLANTISI

19/10/2023 tarihinde Hedef  YKS Projesi kapsamında okulumuz Müdürü Yılmaz ÖZÖREN ve Hedef  YKS Koordinatörü Salih GÖKMEN başkanlığında Akademik Takip Komisyonu oluşturuldu. 

Aşağıda isimleri belirtilen öğretmenlerimiz akademik takip komisyon üyeleri olarak seçilmişlerdir.

1-Salih GÖKMEN (M.Yardımcısı)-Coğrafya(Koordinatör)                      ………………………….

2-Yüksel ÜNALDI- Türk Dili ve Edebiyatı (M.Yardımcı)                          ………………………….                 

3-Vedat İRGE-Matematik                                                                            ………………………….

4-Gülçin YAZAR-Matematik                                                                        ………………………….

5-Tayyar GÜMÜŞ-Fizik                                                                                ………………………….

6-Sedat BOZBUĞA-Tarih                                                                            ………………………….

7-Gülseren UYGUNUÇARLAR-Coğrafya                                                    ………………………….

8-F. Betül KARACAN- Meslek Dersleri                                                      ………………………….

9-Sümeyye GÜLER-Türk Dili ve Edebiyatı                                                ………………………….

10-Hüseyin EROĞLU- Felsefe                                                                    ………………………….

11-Elif ÖZTÜRK- Biyoloji                                                                            ………………………….

12-Merve Nur Akay-Rehberlik                                                                   ………………………….

 Gündem

-          Akademik başarının önündeki engeller ve çözüm yolları

-          Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi

-          Hedef YKS çalışmalarının yürütülmesi

Toplantıda alınan kararlar;

Akademik başarının önündeki engeller ve çözüm yolları;

      ENGELLER

-          Öğrencilerin denemede zamanı iyi kullanamamaları

-          Öğrencilerin soru çözüm metotlarını bilememesi

-          Denemede çözülecek soruların öncelik sırasının bilinmemesi

-          Yayın evlerinden kaynaklanan sorunlar

-          Kitap okuma alışkanlığının olmaması

-          Akademik başarıyı artıracak kitaplardan ziyade seviyesi çok düşük kitapların okunması

-          Paragraf çözme tekniklerindeki hatalar

-          Bilip bilmeden tüm soruların işaretlenmesi

ÇÖZÜM YOLLARI

-          Koç öğretmenler ve Okul rehber öğretmenleri yukarıda zikredilen sorunların çözümünde öğrencilere azami destek sağlayarak yardımcı olmaları kararlaştırıldı.

-          Motivasyon amaçlı denemelerde birinci olan öğrencilerin onore edilmesi.

Hedef YKS Çalışmaları Kapsamında Alınan Kararlar

1-2023-2024 HEDEF YKS yıllık eylem planının hazırlanması (Vedat İrge-Hüseyin Eroğlu-Sedat Bozbuğa)

2-Afiş çalışmalarının yürütülmesi ( Tayyar Gümüş)

3- Her ayın ilk çarşamba günü koçluk ve değerlendirme toplantısının yapılması. 

4-12. Sınıf öğrencilerinin deneme sonuçlarının koçları tarafından velilere ulaştırılması

5-EBA Akademik destek sistemi ve YÖK Atlasın öğrencilere tanıtılması (Merve Nur Akay)

6-Öğrencilere yönelik gezi, piknik, başarı örneklerinin öğrencilerle buluşturulması çalışmalarının yapılması(Hüseyin Eroğlu, Sedat Bozbuğa)

7-Üniversite Hazırlık Çalışmaları kapsamında STEM atölyesi ve kütüphanenin aktif kullanılması

8- Okul Rehber öğretmeni tarafından Üniversite giriş sistemi ve YKS konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi. (Merve Nur Akay)

9-Deneme Sınavlarının uygulanması ve koordinasyonun sağlanması (Sedat Bozbuğa, Vedat İrge, Gülçin Yazar)

10-Yapılan Kazanım kavrama test sonuçlarının KTS Hedef YKS modülüne işlenmesi (Salih Gökmen)

11-Hedef YKS çalışmalarının web sitesine eklenmesi (Esra Emeksiz-Salih Gökmen)

12- Din Öğretimi Partalının öğrencilere tanıtılması (F. Betül KARACAN)

 

19.10.2023

 

                         Salih GÖKMEN                      Yüksel ÜNALDI                Yılmaz ÖZÖREN

                 Koordinatör M. Yardımcısı      M. Başyardımcısı                    Okul Müdürü

Haz

Hedef YKS 2024 projesi kapsamında 11. sınıflarımız için TYT seviye tespit sınavı yapıldı.

Haz

11. Sınıftan 12. Sınıfa geçen öğrencilerimiz için Şehit Fatih Kalu öğrenci yurdumuzda yatılı olarak gerçekleşecektir. (Kampımız başlamıştır. Fotoğraflar ektedir.)

May

Rehber öğretmeni Mihriban DÖNER tarafından 12.Sınıf öğrencilerimizin velilerine yönelik "Sınava ben de hazırlanıyorum" semineri verildi.

May

Rehber öğretmeni Mihriban DÖNER tarafından kriz yönetimi, öfke ve stres ile başa çıkma yolları semineri düzenlendi. 

May

12. sınıf öğrencilerimizin YKS sürecinde sınav kaygısını azaltmak ve motivasyonu diri tutmak için "SINAV KAYGISI ve MOTİVASYON" konulu seminer Rehber Öğretmeni Mihriban DÖNER tarafından verildi.

Haz

11. Sınıftan 12. Sınıfa geçen öğrencilerimizin hem yaz dönemini daha verimli kullanmaları hem de önümüzdeki sene yoğun bir tempoda hazırlanacakları YKS sürecine motive olmaları için Felsefe Öğretmenimiz Hüseyin EROĞLU tarafından YKS FARKINDALIK semineri verilecektir. (faaliyet Gerçekleşti)

Ock

Milli Savunma Üniversitesi Bavuru tarihleri ve sınav tarihi